13 °C Antwerp, BE
maandag 20 mei 2024
13 °C Antwerp, BE
maandag 20 mei 2024

LolaLiza gaat internationaal

Foto: LolaLiza

Het Belgische merk LolaLiza versnelt haar digitale uitbreiding door de krachten te bundelen met Europa’s toonaangevende online platform voor mode en lifestyle, Zalando. Door deze strategische samenwerking is LolaLiza nu al online aanwezig met Zalando’s Partner Programma in tien Europese landen, waaronder zeven nieuwe markten waar het merk zelf nog geen winkels heeft (Nederland, Duitsland, Spanje, Italië, Finland, Ierland en Oostenrijk). Voor haar internationalisering vertrouwt LolaLiza ook op een andere service – Zalando Fulfilment Solutions (ZFS) – door gebruik te maken van het bereik en het logistieke netwerk van het platform.

“Wij vinden het belangrijk om daar te zijn waar onze klanten zijn. En dat is meer dan ooit online, in virtuele winkelcentra waar de klanten meerdere merken ineens kunnen bestellen. De samenwerking met Zalando stelt ons in staat om ons digitale bereik aanzienlijk uit te breiden en nieuwe markten in Europa te verkennen. De knowhow en het uitgebreide logistieke netwerk van Zalando maken het voor ons veel gemakkelijker om nieuwe markten te betreden met hoge servicenormen en lagere verzendkosten”, legt Joachim Rubin, CEO of LolaLiza uit.

Met meer dan 34 miljoen klanten in 17 landen is Zalando Europa’s leidende online platform voor mode en lifestyle. In de afgelopen maanden heeft Zalando een sterke toename gezien van de activiteiten van merk- en retailpartners op zijn platform.

“We hebben veel maatregelen genomen om kleine tot middelgrote merken en retailers te ondersteunen tijdens de coronacrisis, om de liquiditeit te vergroten, overstock op te ruimen en Direct-to-Consumer-activiteiten te lanceren of uit te breiden. Veel van onze partners hebben hun activiteiten op ons platform verstevigd in de afgelopen maanden, en we zijn erin geslaagd om samen succesvol te groeien. We willen dat onze partners toegang krijgen tot de toenemende online vraag om op die manier hun eigen bedrijf te ondersteunen en te laten groeien via ons platform. LolaLiza is een goed voorbeeld van hoe een Belgisch merk succesvol kan internationaliseren via Zalando ”, zegt Jacintha De Graaf, hoofd van Zalando Benelux.

Nieuws247.be